Διατροφή και κορωνοϊός: Τι πρέπει να προσέχουμε;


Οι ερωτήσεις σας σχετικά με το ρόλο της διατροφής στην πρόληψη και την αντιμετώπιση του κορωνοΐού πληθαίνουν ολοένα και περισσότερο.

Μπορούμε να προλάβουμε τη λοίμωξη από τον κορωνοΐό με την κατάλληλη διατροφή;

Μέχρι σήμερα οι επιστημονικοί φορείς ανά τον κόσμο έχουν τοποθετηθεί ξεκάθαρα επί του θέματος και καμία τροφή ή μεμονωμένο θρεπτικό συστατικό δεν μπορεί να μας προστατεύσει από αυτήν τη λοίμωξη. Η τήρηση των κανόνων υγιεινής, η αποφυγή των άσκοπων μετακινήσεων και η τήρηση των αποστάσεων παραμένουν οι καλύτερες πρακτικές για την αποφυγή του.

Μπορώ να ενισχύσω το ανοσοποιητικό μου με την κατάλληλη διατροφή;

Παρόλο που δεν υπάρχουν “μαγικά” συστατικά που θα προλάβουν τη λοίμωξη, υπάρχουν ωστόσο πολλά θρεπτικά συστατικά που εμπλέκονται στη φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Μερικά από αυτά είναι ο χαλκός, το φυλλικό οξύ, ο σίδηρος,το σελήνιο, ο ψευδάργυρος και οι βιταμίνες Α, Β6, Β12, C και D. Για να ενισχύσουμε λοιπόν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος θα πρέπει να καταναλώνουμε ποικιλία τροφίμων προκειμένου να λαμβάνουμε επαρκείς ποσότητες από όλα τα παραπάνω θρεπτικά συστατικά.
Ας δούμε τα παρακάτω tips:
  • Καταναλώνουμε 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά. Φρέσκα, κατεψυγμένα ή αποξηραμένα, όλα εντάσσονται στις μερίδες που πρέπει να καταναλώνουμε. Τα διαφορετικά χρώματα και η ποικιλία θα μας βοηθήσουν να εξασφαλίσουμε περισσότερα και διαφορετικά θρεπτικά συστατικά.
  • Περιλαμβάνουμε μία μερίδα αμυλούχων τροφών σε κάθε γεύμα. Οι πατάτες, το ψωμί, το ρύζι, τα ζυμαρικά, η βρώμη και τα δημητριακά πρωινού αποτελούν καλές επιλογές και ιδίως όταν πρόκειται για προϊόντα ολικής άλεσης που είναι πιο πλούσια σε βιταμίνες..
  • Εντάσσουμε τα όσπρια στη διατροφή μας τουλάχιστον 2 φορές κάθε εβδομάδα. Άλλωστε τα όσπρια είναι πλούσια σε ψευδάργυρο και μπορούν να ενσωματωθούν στη διατροφή μας με πολλούς τρόπους. Οι σαλάτες, οι σούπες και τα μπιφτέκια από όσπρια είναι μερικοί από αυτούς.
  • Επιλέγουμε ποιοτικές πηγές πρωτεΐνης που είναι απαραίτητες για τη σύνθεση αντισωμάτων. Τα ψάρια, τα αυγά και το άπαχο κρέας είναι μερικές καλές επιλογές, ενώ το ψάρι καλό είναι να συμπεριλαμβάνεται δύο φορές κάθε εβδομάδα στη διατροφή μας.
  • Προσθέτουμε 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών στο ημερήσιο διατροφικό μας πλάνο. Τα γάλα, το γιαούρτι και τα τυριά χαμηλών λιπαρών είναι ένας πολύ καλός τρόπος να λάβουμε τη συνιστώμενη ποσότητα ασβεστίου που χριεαζόμαστε καθημερινά.
  • Επιλέγουμε πηγές ποιοτικού λίπους. Το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί, το αβοκάντο, το ταχίνι και οι σπόροι θα δώσουν στον οργανισμό μας λιπαρά οξέα που χρειάζεται το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

 Πρέπει να ανησυχώ για τη μετάδοση του ιού μέσω των τροφών;

Η μόλυνση με τον ιό είναι πολύ απίθανο να συμβεί μέσω των τροφών. Πρόκειται άλλωστε για μία ασθένεια του αναπνευστικού και δεν είναι γνωστό αν μεταδίδεται με την έκθεση σε τρόφιμα ή μέσω της συσκευασίας των τροφίμων.
Συνεχίζουμε ωστόσο να ακολουθούμε τις γενικές συμβουλές για την ασφάλεια των τροφίμων, πλένοντας καλά τα χέρια μας, καθαρίζοντας τις επιφάνειες και διαχωρίζοντας το ωμό κρέας και ψάρι από τα άλλα τρόφιμα κατά την προετοιμασία.

Υπάρχουν συμπληρώματα που μπορούν να βοηθήσουν;

Δεν υπάρχουν συμπληρώματα που μπορούν να ενισχύσουν την προστασία από τον ιό και θα πρέπει να καταγγέλουμε ως καταναλωτές οποιαδήποτε διαφήμιση και οποιονδήποτε προσπαθεί να προωθήσει διάφορα σκευάσματα ως μέσα πρόληψης και αντιμετώπισης.
Πηγή: mothersblog.gr

Σχόλια