Πότε ανοίγουν Λύκεια, Γυμνάσια και Δημοτικά

Photo: eurokinissi

Σταδιακό θα είναι το άνοιγμα των σχολείων, ενώ οι μαθητές θα επιστρέψουν στα θρανία τηρώντας όλους τους κανόνες υγιεινής. Οι ημερομηνίες για Λύκεια, γυμνάσια και δημοτικά.

Στις 11 Μαΐου αναμένεται να ανοίξουν τα σχολεία για τους μαθητές της τρίτης Λυκείου. Στις 18 Μαίου, αναμένεται να ανοίξουν και οι άλλες τάξεις του λυκείου και του γυμνασίου, ενώ τα δημοτικά σχολεία θα λειτουργήσουν ξανά την 1η Ιουνίου. Υπό εξέταση το τι θα γίνει με τους παιδικούς σταθμούς και τα νηπιαγωγεία.
Η πορεία της πανδημίας θα ορίσει και το τέλος της σχολικής χρονιάς με αυτή να προσδιορίζεται στο τέλος Μαΐου για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τέλος Ιουνίου για την πρωτοβάθμια.
Για την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία, το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε διαρκή συνεργασία με το ΕΟΔΥ προκειμένου να λάβει οδηγίες για την ασφάλεια των παιδιών.
Όπως προκύπτει μεταξύ των μέτρων ασφαλείας που θα ληφθούν στα σχολεία θα είναι η ασφαλής διατήρηση απόστασης δύο μέτρων μεταξύ των μαθητών στις αίθουσες διδασκαλίας, η αυστηρή τήρηση των κανόνων υγιεινής με τακτικό πλύσιμο των χεριών και η ύπαρξη αντισηπτικών σε κάθε αίθουσα.
Άγνωστο παραμένει μέχρι στιγμής τι θα ισχύσει με τις ώρες προσέλευσης των μαθητών στα σχολεία, αλλά και με τα διαλείμματα.

Γεραπετρίτης: Σταδιακά το άνοιγμα

Τα σχολεία θα ανοίξουν, πρέπει να ανοίξουν, και θα ανοίξουν σταδιακά, μόνο υπό τους όρους των ειδικών διεμύνησε ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, επικαλούμενος λόγους παιδαγωγικούς, ψυχικούς αλλά και ισότητας μεταξύ των παιδιών εκείνων που δίνουν εξετάσεις, και ενώ η χώρα ετοιμάζεται επισήμως για την άρση των μέτρων καραντίνας που «έφερε» ο κορονοϊός.
Όπως τόνισε μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό «Kontra» ο υπουργός, κάθε βαθμίδα έχει τις ιδιαιτερότητές της: Επί παραδείγματι, είναι διαφορετικές οι ανάγκες που εμφανίζονται στο πανεπιστήμιο, και, ευκαιρίας δοθείσης, «σχεδόν το σύνολο του ακαδημαϊκού χώρου συντάχθηκε με την τηλε-εκπαίδευση, παρήγαγε ακαδημαϊκό έργο πολύ υψηλής ποιότητας. Άρα, υπό αυτήν την έννοια, δεν εμφανίζεται άμεσα αναγκαία η επιστροφή στα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα», εκτίμησε ο Γ. Γεραπετρίτης, υπό την ιδιότητα του πολιτικού αλλά και του πανεπιστημιακού δασκάλου.
Όμως, «είναι άλλες οι ανάγκες της Γ' Λυκείου: Τα παιδιά θα πρέπει να επιστρέψουν στα θρανία, έτσι ώστε, ακόμη και εκείνα τα παιδιά τα οποία δεν έχουν πάρα πολύ άμεση, ή γρήγορη, ή δυνατή πρόσβαση στο διαδίκτυο, να καλύψουν τα όποια κενά έχουν δημιουργηθεί, να υπάρχει η ισότητα των όπλων όταν φθάσει η ώρα των πανελλαδικών».
Από εκεί και πέρα βεβαίως, άλλες είναι οι ανάγκες του Γυμνασίου και των υπόλοιπων τάξεων, του Λυκείου, και άλλες οι ανάγκες των παιδιών του Δημοτικού, διότι «τα παιδιά του Δημοτικού έχουν πολύ χαλαρότερη κατανόηση των κανόνων ατομικής υγιεινής και ευθύνης, δύσκολα επιβάλλεις σε μικρά παιδιά τον τρόπο ζωής που θέλουμε να φέρουμε σε αυτήν τη νέα καθημερινότητα». 'Αρα, συμπέρανε ο υπουργός, «είναι πολύ διαβαθμισμένα τα δεδομένα, είναι μια πολυ-παραγοντική εξίσωση. Τα σχολεία θα ανοίξουν, πρέπει να ανοίξουν. Θα ανοίξουν σταδιακά, κατά φάσεις, κατά τάξη. Είναι κρίσιμο το να μην συζητάμε για το αν θα πρέπει να παραμείνουν τα σχολεία κλειστά» τόνισε, εξηγώντας ότι «είναι πολλοί οι λόγοι που επιβάλλουν το άνοιγμα των σχολείων, δεν είναι μόνο παιδαγωγικοί, δεν μπορούμε να πορευόμαστε με ένα υποβαθμισμένο παιδαγωγικό υπόδειγμα, βρισκόμαστε σπίτι και εκπαιδευόμαστε από εκεί».
Είναι και το θέμα της ψυχικής υγείας των παιδιών, τα οποία «πρέπει να βρίσκονται στο φυσικό χώρο του σχολείου, διότι σχολείο δεν είναι μόνο εκπαίδευση, είναι κοινωνική αγωγή, κοινωνική συναναστροφή, είναι μαθαίνω να είμαι μέρος μιας κοινότητας και μιας ομάδας».
Σύμφωνα με τον Γ. Γεραπετρίτη, δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι χώρες, ακόμη και εκείνες που βρίσκονται σε πολύ χειρότερη υγειονομικά στάθμη, ανοίγουν τα σχολεία τους υπό όρους και προϋποθέσεις. Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Επικρατείας διαβεβαίωσε τους Έλληνες πολίτες, ότι «με ιδιαίτερη συνέπεια και φειδώ η ελληνική Πολιτεία θα ανοίξει τα σχολεία, χωρίς εκπτώσεις στη δημόσια υγεία των παιδιών, μόνο υπό τους όρους και τις συνθήκες που θα μας υποδείξουν οι αρμόδιοι υγειονομικοί παράγοντες». Αρα, θα υπάρξουν «νέοι, αυστηροί κανόνες για το άνοιγμα των σχολείων κατά στάδια» και για διάστημα το οποίο θα προσδιοριστεί ειδικότερα από το υπουργείο Παιδείας τις αμέσως επόμενες ημέρες.
«Όπως και σε πολλά άλλα κεφάλαια, η ελληνική Πολιτεία θα έχει κανόνες, που και αυστηρότεροι θα είναι, και πιο ριζικοί, και πιο εμπροσθοβαρείς. Εμείς σε πολλές περιπτώσεις έχουμε εισαγάγει πιο ευρηματικούς κανόνες σε σχέση με άλλα κράτη, ώστε να μπορέσουμε να διασφαλίσουμε τη δημόσια υγεία, ειδικά για το θέμα των σχολείων, που καταλαβαίνουμε όλοι ότι είναι πολύ μεγάλης ευαισθησίας για την ελληνική κοινωνία», είπε και πρόσθεσε: «Θα είμαστε ακόμη πιο αυστηροί, και καλό είναι - απευθύνω παράκληση - ο καθένας, είτε πρόκειται για άτομο, είτε για κοινότητα ή πολιτική παράταξη, να μην παίζει με την αγωνία των γονέων, αλλά να κρατήσει υπεύθυνη στάση, γνωρίζοντας τη σημασία να υπάρχει μια φυσική σχολική κοινότητα, και για λόγους παιδαγωγικούς και για λόγους ψυχικούς, αλλά και για λόγους ισότητας των παιδιών».

Προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις

Σύμφωνα με πληροφορίες είναι πολύ πιθανό να μην πραγματοποιηθούν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο τέλος της σχολικής χρονιάς, σενάριο που άφησε ανοιχτό το Σαββατοκύριακο με δηλώσεις της η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.
Στην ίδια κατεύθυνση «δείχνουν» και ομοσπονδίες εκπαιδευτικών όπως η ΟΛΜΕ.
Μένει να αποσαφηνιστεί τι θα γίνει σε περίπτωση που γονείς επιλέξουν να μην στείλουν τα παιδιά τους σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, φοβούμενοι κάποιο κρούσμα κορωνοϊού στο σπίτι τους.
Οσον αφορά τις Πανελλήνιες μαθητές αναμένεται να τηρούν τις αποστάσεις όπως και τους κανόνες υγιεινής, ενώ αναμένεται να υπάρξει ειδική μέριμνα για όσους ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
Στόχος του υπουργείου είναι οι Πανελλήνιες να ξεκινήσουν μέσα στον Ιούνιο και να έχουν ολοκληρωθεί έως τον Ιούλιο, ενώ όπως δήλωσε η κ. Κεραμέως θα υπάρξει η δυνατότητα για επαναληπτικές εξετάσεις για παιδιά που νοσήσουν από τον ιό.
Πηγή: dikaiologitika.gr

Σχόλια